cheshmebarani







نويسندگان



آثار تاريخي يك عاشق



دوستان عاشق تنها



دوستان عاشق



وضعیت من در یاهو



آمار وب



طراح قالب:



موزیک و سایر امکانات





دخترونه

مرا دختر مینامند
مضمونی که جذابیتش نفــس گـیــر استــــ....
دنیای دخترانه ی من
نه با شمع
نه با عروسـک معنــــا پیدآ نمیکند
و نه با اشک و افسون
امــا تمام اینها را در بر میگیرد
نه ضعیفم نه ناتـــوان
چـــرا که خداونـد مرا بــدون خشونت و زور بازو میپسندد
اشکــ ریـختـن ضعفـ مـن نیستـ
قدرت روح مــن است. **

 

 


دختــــر که باشی معنی یتیمی و بی مادری را میفهمی!
دختـــر که باشی زبر بودن دست پدرت و چین و چروک های پیشانی مادرت را درک میکنی...
دختــــر که باشی حسودی به دختری که غرق عشـــق است را درک میکنی!
دختــــر که باشی میفهمی به اختیار خودت گذشتن از عشقت چقدر طاقت فرساست!
دختــــر که باشی دنیای دختران را مسخره نمیکنی!
دختــــر که باشی بغل کردن عروسک کودکی هایت چه آرامشی دارد!
دختــــر که باشی میفهمی چه حس نابی است از وجودت وجودی ساخته شود!
دختــــر که باشی جیغ زایمان برایت گوشخراش نمیشود
چون پر از درد است اما با شنیدن پاره ی تنت تبدیل به خنده میشود!
دختــــر مقامش با توئه مرد یکـــــی است ،
او را ضعیفه نگوییم ،
ناقص العقل نخوانیم ،
او" ســــــــــــــاده" است " خنـــــــــــگ " نیســــــــــــــت. . . !

 

 

من زنم…
بی هیچ آلایشی…
حتی بی هیچ آرایشی!
او خواست که من زن باشم …
که بدوش بکشم،بار تو را که مردی!
و برویت نیاورم که از تو قویترم ...
آری من زنم...
او خواست که من زن باشم ...
همچنان به تو اعتماد خواهم کرد ...
عشق خواهم ورزید ...
به مردانگی ات خواهم بالید...
با تمام وجود از تو دفاع خواهم کرد ...
پشتیبانت خواهم بود... و تو ...
مرد بمان!
این راز را که من مرد ترم...
به هیچ کس نخواهم گفت.

 

 

زن ظریفه .... نه ضعیفه ......
ضعیف اون مردیه که واسه یه ساعت نمیتونه چشم و دلشو نگه داره .....
آره....

 

 

زن که باشی درباره ات قضاوت میکنند
درباره ی لبخندت که بی ریا نثار هر احمقی کردی...
درباره ی زیباییت که دست خودت نبوده ونیست و درباره ی تارهای مویت که بی خیال از نگاه شک آلوده ی احمق از روسری بیرون ریخته اند
درباره ی روحت، جسمت، درباره ی تو و زن بودنت، عشقت، همسرت قضاوت میکنند
تو نترس و زن بمان
احمق ها همیشه زیادند، نترس از تهمت دیوانه های شهر
که اگر بترسی رفته رفته زن مرد نما می شوی...

 

 

من زن هستم و تو مــــرد!
اما...
نگران نباش به کسی نخواهم گفت...
که در پس مشکلات و درد هایی که تو برایم ساختی و تحمل کردم...
در پس نامردی و نامهربانی که دیدم و دم نزدم!
در پس بی معرفتی هایی که دیدم و معرفت به خرج دادم...
من " مـــــــــــــرد " تر بودم.

 

 

او ﯾﮏ ﺯن است!
ﻧﻪ ﺟﻨﺲ ﺩﻭﻡ،
ﻧﻪ ﯾﮏ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺗﺎﺑﻊ،
ﻧﻪ ﯾﮏ ﺿﻌﯿﻔﻪ،
ﻧﻪ ﯾﮏ ﺗﺎﺑﻠﻮﯼ ﻧﻘﺎﺷﯽ ﺷﺪﻩ،
ﻧﻪ ﯾﮏ ﻋﺮﻭﺳﮏ ﻣﺘﺤﺮﮎ ﺑﺮﺍﯼ ﭼﺸﻢ ﭼﺮﺍﻧﯽ،
ﻧﻪ ﯾﮏ ﮐﺎﺭﮔﺮ ﺑﯽ ﻣﺰﺩ ﺗﻤﺎﻡ ﻭﻗﺖ...
ﺑﺎﻭﺭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺵ،
او ﻫﻢ ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍهد،
ﻣﯽ ﺗﻮﺍند ﺧﯿﺎﻧﺖ کند،
ﺑﯽ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﻭ ﺑﯽ ﺍﺣﺴﺎﺱ باشد،
ﺑﯽ ﺍﺩﺏ ﻭ ﺷﻨﯿﻊ باشد،
ﺑﯽ ﻣﺒﺎﻻﺕ ﻭ ﮐﺜﯿﻒ ﺑﺎشد.
ﺍﮔﺮ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﻭ ﻧﯿﺴت،
ﻧﺨﻮﺍﺳﺘﻪ ﻭ ﻧﻤﯽ ﺧﻮﺍهد!

 

 

 

دختر باش!
دخترونه ناز کن!
دخترونه فکر کن!
دخترونه احساس کن!
دخترونه استدلال کن!
دخترونه زندگی کن!
اما بدون غم رو به اشتباه توی فرهنگ دخترونه ی تو جا دادن!
عاشق شو، که زندگی کنی!
یک عمر، زندگی کنی!
اما حواست باشه،
با حسای الکی که این روزا به عشق تعبیر می شه،
به زندگیت کوچکترین خدشه ای وارد نکنی!
دختر باش، و افتخار کن که دختری.

 

 

زنان قـــــــــوی دردهای خود را مانند کفشهای پاشنه بلند می پوشند!
مهــم نیست چقـــــدر اذیت می شوند شما فقــــــط زیبایی آنهـا را می توانید بینیــد.

 

 

 

مـن زنـم
مـرا پـريـشـانـي مـوهـايـت کـه نـه
مـرا تـه ريـش خـسـته ي صـورتـت
آشـفـتـه مـي کـنـد
عاشق تر می کند!

 

 

مـن یک دخترم
نگاه بـه
بدن ظریفم نکن
اراده کنم
تمام هویت مردانـه اَت را
بـه آتش میکشم...

 

 

"فقط مردها غیرت ندارند "...
باورکن زنها هم رگ غیرتی دارند...
که اگر گل کند ....!
همه ی مردانگی ات زیر سوال میرود ...!!!

 

 


آهای تویی که اسم خودتو گذاشتی مرد
زمین به مرد بودنت نیاز داره …
مرد باش . مردونه حرف بزن . مردونه بخند . مردونه عشق بورز …
مردونه گریه کن ، مردونه ببخش ….
مرد باش ، نه فقط باجسمت ، بانگاهت ، با احساست ، با آغوشت …
مردباش و هیچوقت نامردی نکن
مخصوصا برای کسی که به مردونگیت تکیه کرده و باورت کرده مرد باش...

 

 


رفتــار عــاشقـانه ى زَن را بــایـد از دلتنگـــیش فهـــمیـد !
از شـــوق بــى تــابـیش بــراى دیــدار !
از حــس کــودکــانه اش بــراى آغـــوش !
از خجــالتــش بــراى ِ بــوسـه گـــرفتن !
زن بـــى دلیــل بــهــانه نـمى گـــیرد
شــاید بهــانه ى دستـــان گــرمى را دارد
کـه دستــانش را بگــیرد !!

 

 

 

!!!! من یه دخترم !!!!
خــالقــم بـه نامم سوره ای نازل کرد ...
متــــــرو برایمـ جایگـــــاه ویژه ساخت ...
!!!! مـن دخــترم !!!!
با تمام مردانـگـی هـایت نمیتوانـی بفهمـی صورتـی برایم یـک دنیاست ...
نمیتوانـی بفهمـی عـشـق بـه لاک قـرمـز را ...
گریه کردن بـدون خجالت ...
نماز با چادر سـفـیـد را ...
درک کردنش در توانت نیست ...
منـم لیلای عــشــق و زلیخای انتـظـار ...
!!!! مـن دخــترم !!!!
چرک نویس هـیـچ احساسـی نمیشوم ...

 

 

یه دختــــــــــــــر :
اگه عکس با آرایش بذاره خودش خوشگل نیست !
چون آرایش کرده خوشگل شده !
اگه یه عکس خفن بذاره حتماً Photoshope !
اگه یه عکس بدون آرایش بذاره میگن چه اعتماد به نفسی داره !
حتماً همه جاشو عمل کرده این قیافه ی خودش نیست ...
اگه بیرون تیپ معمولی داشته باشه اسکلِ ...
اما اگه خوب تیپ بزنه قرتیه !
در کل یه دختر هر کاری کنه ....
یه بهونه پیدا میکنن که یه چیزی بچسبونن بهش ...
پس بهتــــــــــره خودت باشی دختــــــــــر !
هر چی میخوای بپوش ...
هر کاری میخوای بکن !
این زندگی مالِ توئه ! حقّته ! بقیه هرچی میخوان بگن ...
خودت باش و لذّت ببر از هر روز و هر لحظه ت ...

 

 

من یک دخترم
وقتی خسته ام
وقتی کلافه ام
وقتی دلتنگم
بشقاب ها را نمی شکنم
شیشه ها را نمی شکنم
دلت را
و
غرورت را
نمی شکنم
زورم به تنها چیزی که می رسد . . .
این بغض لعنتی است . .

 

 

زن ...
با چشمانش حرف میزند ؛
دوست داشتنش را با نگاهش میگوید ،
دلتنگی در چشمانش اشک میشود !.
وقت شادی ؛
چشمانش برق میزند ...
وقت عشق بازی
چشمانش خُمار میشود ،
تمام دنیا را میشود در چشم زن خلاصه کرد !
وقتی با نگاهش دنیا را عاشق میکند ...

 

 

اینجا دختر که باشی
با باورهایت بازی می شود ..
سر به زیر باشی و معصوم تو را محکوم می کنند به دهاتی بودن ...
مدرن باشی و امروزی محکوم می شوی به بی خانواده بودن ...
اینجا دختر که باشی
وقتی هیچ توجهی به پسر نکنی می گویند:بد شکست خورده است !!!
وقتی برای حرف پسر تره خرد می کنی و اهمیت قائل می شوی می گویند :
کارش همین است !!!
اینجا دختر که باشی
هوا تاریک نشده باید خانه باشی
پسر نیستی که
نیمه شب هم بیایی بگویند:مرد شده ...
دنبال یک لقمه نان حلال است !!!
اینجا دختر که باشی
بخواهی با دلیل و منطق حرف بزنی می گویند : بس است دیگر !
قدیم از دیوار صدا در می آمد ...
از دختر نه !!! آخرالزمان شده ...
پسر نیستی که
بگویند دیگر می تواند گلیمش را از آب درآورد..
اینجا دختر که باشی
نهایت تفریحات سالم زندگی ات رفتن به سینماست با دوست قدیمی ات
پسر نیستی
که آخر هفته با دوستان هوس شمال رفتن به سرت بزند ...
اینجا دختر که باشی
زود ازدواج کنی می گویند:هول بود...می ترسید قحطی پسر شود !!!
دیر که ازدواج کنی می گویند : ترشیده بود !!!
پسر نیستی که
زود ازدواج کنی بگویند:با خدا بود...می خواست به گناه نیوفتد ...*
و دیر ازدواج کنی بگویند:فهمیده بود!!!میخواست مرد شود بعد خانواده تشکیل دهد ...

 

 


با تلنگری بارانی میشوم...
با کلمه ای عاشق میشوم...
با فریادی میشکنم...
با پشت کردنی ویران میشوم...
به راحتی وابسته میشوم...
هنوز هم با عروسکهایم حرف میزنم...
هنوزم هم برایشان لالایی میخوانم...
هنوزم هم با مدادرنگی خانه رویاهایم را به تصویر میکشم...
هنوزم هم برای شکلات جان میدهم...
من دخترم...
پر از راز...
هرگز مرا نخواهی دانست...
هرگز سرچشمه اشکهایم را نمی یابی...
مگر از جنسم باشی...
من دخترم...
از نسل لیلی...
از جنس شیرین...
مــن عــاشــق ایــن دختـــرونگـــی کـــردنــامم ..
عـاشـــق ایـــن دنیـــای صــورتیـــم ..
عـاشـــق دغــدغـه های دخـــترونـم ..
سـت کــردن تــاپ و دامنـــام ..
گشـــتن تو صــد تا مـــغازه و خـــرید کـــردن از همـــون اولـــی ..
جــــیغ های بنـــفش از تـــه دل تو تـــرن شـــهربازی ..
چیـــدن لاک های رنــگو وارنـــگم .. بـــهم ریختـــنشون .. چـــیدنشـــون .. و بـــاز دوبـــاره ..
دورهـــمی هـــام با دخـــترای فـــامیل پچ پچ های در گوشـــیمونو یـــهو بلـــند
بلـــند خندیدنــامون ..
حـــرفای دخـــترونه و فحشـــای پاستوریزه نثـــآر مخـــاطب خــآص کـــردن ..
کلکســـیون ســـاختن از رژ لبـــای رنـــگارنگم ..
ســـر گـــذاشتن رو شـــونه ی دوســـتمو های های گـــریه کـــردن ..
لـــوس شـــدنام واســـه بابایـــی ..
قهـــر کــــردنام با مامان خانـــــوم ...
گـــریه هـــای از تـــه دلــــم مــــوقع آهنگ گـــوش کـــردن یا رمـــان خوندن ..
دفـــاع هـــای با چنـــگ و دنـــدونم از معـــصومیت و تنهاییـــام ..
مـــن دخــــترونگی هــامو با هیـــچی عـــوض نمیکــــنم ..
نـــه با تمـــاشای فـــوتبال از تـــو ورزشــــگاه .
نـــه بـــا آزاد بـــودنو گـــشت زدنـــای نصف شبـــا ..
نـــه بـــا بــی دغدغه سیگـــار کشـــیدن تـــو پیــــاده رو های شــــهرم وقتــــی آســــمونش
ابـــریه ..
نـــه بـــا .. هـــیچیه هــــیچی ..
دنیــــای دخــــترونمو فــــقـط یـــه دخــــتر مــــیتونه لـــمسش کـــنه ..

 

 


وقتی یک دختر حرفی نمیزند
میلیونها فکر در سرش می گذرد
وقتی یک دختربحث نمیکند
عمیقا مشغول فکر کردن است
وقتی یک دختربا چشمانی پر از سوال به تو نگاه میکند
یعنی نمی داند تو تا چند وقت دیگر با او خواهی بود
وقتی یک دختر بعد از چند لحظه در جواب احوالپرسی تو می گوید:
خوبم
یعنی اصلا حال خوبی ندارد
وقتی یک دختر به تو خیره می شود
شگفت زده شده که به چه دلیل دروغ می گوید
وقتی یک دختر سرش را روی سینه تو می گذارد
آرزو می کند برای همیشه مال او باشی
وقتی یک دختر هر روز به تو زنگ می زند
توجه تو را طلب می کند
وقتی یک دختر هر روز برای تو [اس ام اس] می فرستد
یعنی میخواهد تو اقلا یک بار جوابش را بدهی
وقتی یک دختر به تو می گوید دوستت دارم
یعنی واقعا دوستت دارد
وقتی یک دختر اعتراف می کند که بدون تونمی تواند زندگی کند
یعنی تصمیم گرفته که تو تمام آینده اش باشی
وقتی یک دختر می گوید دلش برایت تنگ شده
هیچ کسی در دنیا بیشتر از او دلتنگ تو نیست

 

 

دختر است دیگر...
گاهی دلش می خواد
بهانه های الکی بگیرد
به هوای آغوش تو
شانه های تو...
... که بعد، تــو
آرام
خیلی آرام
در گوشش زمزمه کنی:
ببین من عاشقتــــم..

 

 

من زنم...کوه را حرکت میدهم بدون اینکه کلمه ای از خستگی و دلسردی به زبان آرم و تو همواره ناراضی و پرصدا سنگریزه ها را جابجا میکنی چرا که تو نیرومند تری!!!من زنم...آری من زنم...

 

 

مـن یک " دخــتـرم "
می بیــنمـ ... می فهـمم ...
امـا سکـوت می کنـم تـا تـو نفهـمی ...
حواسـم بـه تمـام جـزئیـات ایـن دنیــا هست
تمـام کمـال ... بــی هیـچ سانسوری ...
مـن یـک " دخــتـرم "
دلـم که بشـکند
دیگـر بـنـد نـمی خورد .... !
امـا بـه رویـتــ نمى آورم که زخمش لاعـلـاج اَست ...
لاعلـاج است و ... شـایـد همیشگی ...
من یک " دخــتـرم"
و گـاهی میـان این همه انسـان نـرمـال
کـم می اورم از مـاندن ،خستـه می شوم ...
میبـرم ... !!
مـن یـک " دُخــتَــرَم"
صـافـم ...
سـادم ...
و ایـن دُخــتَــر بـودن را دوسـتـ دارم

 

 

بـابـام میگـه . . .
اینایـی كـه دخـتر نـدارن تـو خونـه عمرشـون هـدر رفتـه...(!)
صبـح ها دیـدن دختـرت با مـوهای شلختـه، زیـر چشـاش كه سـیاه شـده و صـدای گرفـته ی
اول صبحـش كـه داد میزنـه:
بـابـا نیـــــــا تــو !!!
فــرار میكــنه لباســشو عـوض كنـه . . .
كـل دنیـای یـه مـرده (!

 

 

من زنم…
من ناقص العقلم…
با همین عقل ناقصم
از چه ورطه هایی که نجاتت نداده ام
و تو عقلت کاملتر از من بود!!!
من زنم..
یاد گرفته ام عاشقت بمانم
و همیشه متهم به هرزگی شوم...
حال آنکه تو بی آنکه عاشقم باشی
تظاهر کردی با من خواهی ماند!
من زنم...
کوه را حرکت میدهم
بدون اینکه کلمه ای از خستگی و دلسردی به
زبان آرم
و تو همواره ناراضی و پرصدا سنگریزه ها را
جابجامیکنی
چرا که تو نیرومند تری!!!
من زنم...
وقت تولد نوزاد ...
تلخی بیداری شبها بر بالین فرزندمان...
سکوت و صبر در زمان خشم تو مال من،
لذتهای شبانه...
خوابهای شیرین و افتخار مردانگی مال تو!
عادلانه است نه؟؟؟
من زنم...

 

 

{دختــر} کــه بـاشــی
{هـــزار بــار} هــم کــه بگـویــد :
دوستـــــــت دارد !
بـازهــم خواهــی پـرســـید :
{دوستــم} داری ؟
و {تـه دلـت} همیشــه خواهــد لــرزیـد !
دختــر کــه بـاشــی هــرچقــدرهــم کـه {زیبــــا} بـاشــی
نگــران زیبـــاترهایــی میشــوی کـه {شایــد} عاشــقش شوند !
هــر وقت کــه صدایت میکنــد :
{خوشــ♥ـگلم}
خــدا را شکــر میکنــی کــه در{چشمــان} او زیبایــی !
دســـــــت خـودت نیسـت
{دختـــر} کــه بـاشــی
همـــه {دیوانـــگی} های عالم را بــلدی .

 

 


مـن زنــم
همان ضعيفـه ای كه بـوی تنــش
مـــردانـگيت را به زانـو در ميـاورد !
مـن زنــم
همانی که فرق نیاز من و تو هرزگی
است !
مـن زنــم
همان که اگه تو خیانت کنی انگ بی
عرضه برای من است!
مـن زنــم
همانی که برای ادامه بقا به من محتاج هستی!
مـن زنــم
همان نـاقص العقلی كه تـمــام تــو را
از چـشمانـت ميفهمد
مـن زنــم
همانی که همیشه چشمت دنبال یکی بهتر از من است !
مـن زنــم
همان که تو از دامن جنس خودم پا به این دنیا گذاشتی!
مـن زنــم
همان جـنـس دومـی كه تـو برايـش اولينو آخريـنـی !
مـن زنــم
همان که باعث جهنمی شدنت است!
مـن زنــم
همانی که وقتی که پولداری تعویضم میکنی
مـن زنـم
همان زيبـای لطيفی كه با تـمــام
مــردانگيت روزی هزار بار اعتـراف
ميكنی بدون من هيچ تـر از هيچـی!
مـــن زنـــــم...

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[+] نوشته شده توسط sara در 11:54 | |